Home Blog infrastruktura v čem vězí předražování státních staveb

v čem vězí předražování státních staveb

Popis: Předražení staveb začíná už u projektů a jejich projektantů. Buďto jsou to neumětelové nebo úmyslně projektují draze.
Klíčová slova: projektatnt, předražené, státní zakázky
Hits: 717
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Blog - infrastruktura
Napsal uživatel Administrator   
Pátek, 18 Leden 2013 00:17

Předražování dálnic ohlídá ceník. Kilometr má místo miliardy vyjít na 200 milionů

ano
ta velka krizovatka tusim u pruhonic je samozrejmne nesmysl.
nemyslim ale ze to nutne musi byt omyl
meziurovnove krizeni je nesmysl a to nejsem zadnej kokot projektant s licenci
jen stacilo se podivet jedno do UK bristolu a jet do londyna po dalnici
nejni problem totiz udelat kruhac o polomenu pul kilometru
dyztak mi muzete psat na stranky ebitda.cz treba spolu rozjedem nejaky poradenstvi
cau a pusu v lepsich casech vas nesnaseny

problém není v ceníku problém je v třídníku se kterým pracuje projektant
co se týká zdůvodnění za "socíku" dovedu si představit, že zde hrále prim láska ke straně

souhlas
kapsa musi byt otevrena,
jestli dovolite spojim to jeste s tema dalsima myslenkama
 kapsa musi byt otevrena, to napni podminky souteze a projekt
neni na tom nic spateho, pokud se penie protoci pres firmu co plati dane v cesku a ta firma dobre plati zamesnance je to super i pro stat tim vic pres vic lidi to jde
je tam vice nasobny synergicky efekt, stat utrati penize a ty penize udelaji silnice po kterych jezdi zbozi coz zase zvysuje spotrebu zbozi, to zbozi se kupuje a treba i za penize co utratili typci co tam makali
bohuzel svet je zlej a chamtivej a tak z toho co mohlo zivit dalsi a dalsi, beva celkem hovno a ne efekt

souhlasím, a doplňuji
je to opravdu komlexní věc. Jak tu někdo vzpomínal všechno začíná projektem a podmínkami soutěže.
 Pokud je projek udělán "na míru" a podmínky soutěže "na míru" tak se "musí" nakonec smlouva, byť nevýhodná uzavřít!!! To je ta prokletá blanka. A Bém se teď může smát na 

Předražování dálnic ohlídá ceník. Kilometr má místo miliardy vyjít na 200 milionů
Zásadní problém začíná už při projekci.
Pokud jsou čeští projektanti takové paka, jako ti experti projektující pražský a městský okruh, tak je předražení zakomponováno již v projektu a to z důvodů:
a) technického neumětelství projektantů
b) úmyslných zadních vrátek v projektu přichystaných na předražení

Společným jmenovatelem mnoha problémů této země je, že se snažíme pořád vymyslet vymyšlené (zákonem o volbě prezidenta, který stačilo opsat z Rakouska, Slovenska... počínaje, mosty a dálnicemi konče).
 Doporučuju všem zajet si na Hoover Dam (Hoover Dam Bypass) aby pochopili jak a za kolik se staví. resp. co se dá postavit za cca 4,5 mld CZK v zemi s platy a životní úrovní USA, kde má stavební dělník na takové stavbě minimáně 500 Kč na hodinu. U nás za více než milardu postavíme most v Troji přes Vltavu !!!!!, o Lochkovském mostě nemluvě. Jen toto srovnání stačí na kriminál pro projektanty a rozpočtářev ČR.

Souhlas s vámi ...
ASPE žije ???
Je vidět, že se nic nezměnilo. Původní podklady převzaty a využity. V IBR měl VALBEK, majitel ASPE, který využívá ŘSD kdysi podíl, ne ? To je nějaká nezávislost ? To je nějaká přiměřená cenová úroveň ? Tady to chce změnu celého zkostnatělého systému náročného na stupně PD. Chce to zjednodušený FIDIC " www.fidic.info/fidic.html " - jako se používá nejen v soukormé sféře a zrušit stávající model. Mám pochybnosti, že při dnešním cenovém trendu v úrovni - mínus 50 % z rozpočtových cen, bude jejich výsledek k něčemu. Výstup bude pořád předražen. Základním kamenem je odměňování PROJEKTANTU !!! Dokud budou placeni v procentech z celkového finančního objemu projektované zakázky, tak NEDOSAHNETE žádné změny v nákladech na budoucí stavby. Projektant cenu " šrubuje " záměrně nahoru, poněvadž je z ní vyplácená jeho odměna. Tím i dezorientuje investora, který je zcela mimo mísu a myslí si, že toto je ta správná maximální realizační cena. Což samozřejmě neni pravda. Pěkný den.

 

Aktualizováno Pátek, 18 Leden 2013 00:20